Societatea cu raspundere limitata (SRL)

Societatea cu raspundere limitata este o intreprindere cu personalitate juridica, constituita de unul sau mai multi asociati care poate exercita orice activitate economica cu exceptia celor organizate si reglementate prin legi speciale.

Raspunderea patrimoniala a asociatilor societatii comerciale cu raspundere limitata se face in limita capitalului social, in raport cu cota de participare la acesta.

Capitalul social al societatii va fi stabilit de asociati in functie de nevoile societatii. Capitalul social al unui SRL este de minim 200 RON si se divide in parti sociale egale, de minim 10 RON. Ulterior infiintarii firmei, acesta se poate retrage.

Impozitarea SRL-ului  – 3% din venitul brut pentru firmele fara angajati

– 1% din venitul brut pentru firmele care au unul sau mai multi angajati cu norma intreaga

Sau se poate opta pentru sistemul de impozitare pe profit – 16%

Profitul se transfera anual catre asociati sub forma dividendelor. Impozitul pe dividende este de 5%.

Acte necesare infiintare SRL

> Copie CI/BI/Pasaport – Asociat(i) si/sau Administrator(i)

> Copie Act de proprietate sediu social (Contract de vanzare-cumparare, Contract de donatie, Certificat de mostenitor, Act de adjudecare, Titlu de proprietate, Extras de Carte funciara, etc.)

> Copie acte de identitate proprietari

> Contract de sediu social – Contract de inchiriere, subinchiriere, comodat, etc.

* Daca dreptul de folosinta asupra spatiului rezulta dintr-un Contract de inchiriere/subinchiriere incheiat cu proprietar persoana fizica, este obligatoriu vizarea prealabila a acestuia de catre ANAF.

* In locatia in care va fi stabilit sediul social nu trebuie sa mai fie si alte sedii de firma. Unicitatea sediului este verificata de catre ANAF.

> Avizul Asociatiei de proprietari/locatari si acordul vecinilor – in cazul in care sediul social va fi stabilit intr-un apartament.

> Adeverinta de la Primarie – daca sediul social va fi stabilit in mediul rural

> Specimen de semnatura al administratorului/administratorilor – dat la notar

> Declaratie de asociat si/sau administrator – poate fi dat la notar sau la unul dintre avocatii colaboratori

> Actul constitutive – redactat de catre biroul nostru

> Dovada depunerii capitalului social – minim 200lei – la o banca aleasa de asociatii firmei

* Depunerea Capitalului social poate fi realizata de catre biroul nostru la una dintre bancile colaboratoare.

Gazduire sediu social

In cazul in care nu dispuneti de un spatiu pentru a stabili sediul social al firmei sau in cazul in care intampinati dificultati in gasirea unei locatii pentru stabilirea sediului social al firmei pe care doriti sa o infiintati va oferim posibilitatea de gazduire sediu social in schimbul unui onorariu accesibil.

Potrivit art. 3 lit. h) din Legea nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat, la sediul profesional al avocatului se poate stabili provizoriu sediul social al unei societati comerciale in baza unui contract de asistenta juridica.

Gazduirea sediului social este, practic, singura modalitate legala prin care o societate poate fi inmatriculata fara ca aceasta sa inchirieze un sediu propriu.

Avantaje

> te scuteste de formalitatile de obtinere a Certificatului de unicitate sediu la ANAF

> te scuteste de formalitatile de obtinere a acordului Asociatiei de proprietari/locatari si al vecinilor

> se reduce durata de infiintare a societatii

> se elimina cheltuielile cu chiria si intretinerea unui spatiu comercial

Servicii de secretariat incluse:

> monitorizare si notificarea perioadei active de valabilitate a sediului social

> primirea corespondentei si notificarea catre client

 

TARIFE

6 luni 100 euro

1 an 150 euro

 

 

Procedura

> verificarea disponibilitatii si rezervarea denumirii firmei

– se efectueaza pe loc la sediul biroului

* La alegerea denumirii firmei trebuie sa aveti in vedere faptul ca nu este permisa inregistrarea mai multor societati cu nume identic sau asemanator. Va sfatuim sa alegeti variante de denumire cat mai complexe deoarece rezervarea denumirii se face la nivel national iar probabilitatea asemanarilor dintre denumiri este destul de mare.

> stabilirea sediului social al firmei

– redactarea contractului de inchiriere/comodat sau subinchiriere

– daca se incheie un contract de inchiriere cu un proprietar persoana fizica este obligatorie vizarea de catre ANAF

> declaratiile pe propria raspundere a asociatilor/administratorilor in care se va mentiona ca indeplinesc condiile legale ptr a detine aceste calitati

> specimenul de semnatura dat de catre administratorul/administratorii firmei

> intocmirea si completarea actului constitutiv al societatii

> depunerea capitalului social

> depunerea dosarului si inregistrarea societatii la registrul comertului

> ridicarea documentelor de inmatriculare a societatii de la Registrul Comertului: Rezolutia de inscriere, Certificatul de inregistrare si Certificatele constatatoare

Cat dureaza intreaga procedura?

     > 1 zi lucratoare intocmirea dosarului de infiintare

> 3 zile lucratoare solutionarea dorasului la Oficiul Registrului Comertului

Termenul de solutionare al dosarului se poate modifica in functie de alte imprejurari aparute dupa inregistrarea cererii cum ar fi: defectiuni la sistemul informatic, cazier fiscal al asociatului/asociatilor si/sau administratorului/administratorilor, existenta altui sediu social la adresa indicata, etc.

 

Servicii incluse:

> consultanta infiintare firma

> rezervarea denumirii firmei

> redactarea actului constitutiv

> identificarea si stabilirea codurilor caen aferente activitatii desfasurate

> redactarea actelor de sediu si/sau puncte de lucru

> intocmirea tuturor formularelor

> fotocopierea actelor

> pregatirea documentelor

> constituirea dosarului complet

> eliberarea documentelor si inmanarea acestora catre client

> consultanta si indrumari post-infiintare firma